lördag 25 februari 2012

Ögonstenen Light-footed LABAN - snart 8 veckor

Hej! Jag heter Laban och måste nu göra lite reklam för mig själv. På onsdag blir jag 8 veckor och enligt SKK:s regler leveransklar som det så fint heter. Men först ska jag till veterinären och bli besiktigad (låter som om jag vore en bil...), vaccinerad och chipmärkt så att ingen kan förväxla mig med någon annan. Dessutom bra om någon försöker stjäla mig - och den risken finns för jag är oemotståndligt söt!

Av alla mina syskon är jag den lugnaste. Min förebild är tjuren Ferdinande - ni minns väl han som föredrog att lukta på sina blommor framför storstadens stim och stoj? Men jag tror förstås att jag skulle platsa bra på en hundutställning en och annan gång för hon som passat oss sedan vi föddes säger att jag ser lovande ut. Men annars är jag mest förtjust i att gosa, sova och äta... Jo, jag leker en stund med mina vildbasingar till syskon och min mamma Opal, men inte lika häftigt som de.

Om du vill bli min matte eller husse de närmaste - minst femton åren (jo, jag satsar på att bli rätt gammal då jag har sunda släktingar att brås på), så skynda dig att höra av dig! Jag väntar!

Med gosekramar
Laban

Tel 0435-357 05 eller madeleine.wallgren@gmail.com 



Laban snart 8 veckor

Laban igen  - öronen håller på att resa sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar