måndag 5 mars 2012

Nu har tikvalparna flyttat till sina nya hem

I helgen flyttade både Ljuvliga Lisa och Ladybird Lacey. Sistnämnda hämtades av sin nya och helt underbara familj som tagit sig ända från Helsingfors i Finland ner till Skåne bara för att hämta sin nya familjemedlem. Hela familjen på fem personer var med och vi fick en fin stund tillsammans. Man önskar att alla som köper valp skulle vara lika förberedda inför sitt nya åtagande.

Lisa kommer också att få det jättebra hos mina vänner sedan många år tillbaka. Och det bästa är att hon bor så nära att jag kan träffa henne när jag vill.

Men mina ljuvliga gossar är fortfarande osålda. De är bedårande söta och jag önskar de ska få komma till fina hem. I skrivande stund har de dragkamp i trädgården med mamma Opal. De drar i samma socka åt varsitt håll, men Opal avgår oftast med segern och springer iväg med "bytet". Men Laban som är en smart kille har kommit på en manöver som leder till att brorsan Linus kan ta bytet. Han biter Opal i svansen och för att försvara sig måste hon släppa sockan och vips har bröderna vunnit striden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar